Jak jsme přepravovali skříň

14. 10. 2013 21:49:46
Ztuhlost přichází z nenandání. Je to jak blesk z nebe. Najednou se člověk nehne. Neporučí si. Mysl moc dobře ví, co by mělo tělo udělat. Je i vůle a ohromná snaha. Pro zdravého nepochopitelné, ale ono TO prostě nejde. 

Koloběžka je výborný transportní prostředek. Není těžká, lehce se skládá, nezabere moc místa jedním slovem ohodnotím – praktická.

Tenkrát měli tuze výhodnou akci na vysoké skříně ze zašupovacími dveřmi. Už delší dobu jsem po nějaké pokukovala. (O moji skříň, které se otvíraly dveře přesně nad postelí se mi podařilo rozseknout hlavu. A všechno, co ohrožuje hlavu je po operaci nežádoucí.) A tu se naskytla příležitost.

Vyrazili jsme do obchodního řetězce. S úspěchem jsme vměstnali všechny rozložené díly čtyřdvéřové skříně do osobního auta, což samo o sobě byl hezký výkon. Já sice musela domů klusat po svých, ale natěšená z dobrého kupu mi to nevadí. Před domem mne už čeká naložené auto.

Jsou prázdniny, všední den něco kolem jedenácté. Na ulici nikde ani noha.

Jde se vykládat. Začnu vyndávat jednu z desek a od volantu slyším: „Já teď nemůžu. Jsem ztuhlej jak ty prkna.“ „Proč bys nemohl, jsi chlap, ne?“ zní moje odpověď, jako bych sama neznala Parkinsona. Vyndavám desky, kterých je kolem patnácti a hmotnost jedné je i 44 kilo. „Prostě to rozchodíš. Poručíš si a je to!“, zcela nelogicky argumentuju a táhnu desku sama. „Já se vážně nehnu, opravdu“, zní jednoznačná odpověď. Musela jsem uznat, že to bude pravda. „Tak to udělám sama“ , ale po té, co mi jedna deska zalehla nohu, a druhá spadla, že se téměř poškodil roh, jsem pochopila, že takhle to nepůjde. A nikde na obzoru žádnej chlap, co by mohl překonat vzdálenost 20 metrů, která dělila rozloženou skříň od domu.

„Vyndej mi koloběžku“, zní jak se za okamžik ukáže spásný nápad. „Kam teď pojedeš?“ divím se. Leč koloběžka se v téměř okamžiku stala přepravní plošinou.

Náš pracovní tým vypadá asi takto: Držím koloběžku, na ní na délku ležící skoro dva metry třicet dlouhou desku. Z druhé strany „pomáhá“ s podpíráním bývalý ztuhlý přítel, který jde pouze, když koloběžku rozhýbu. Což budí otázku, kdo vlastně koho podpírá. Abychom nešourali desku při pohybu po zemi, musím během jízdy neustále vyvažovat těžiště. Při každém takovém to manévru ztrácí stabilitu pomáhající přítel, který v tom okamžiku začíná padat. Koho dřív držet? Padajíciho přítele, vychýlenou desku či k zemi klesající koloběžku? Panoptikum končí po patnácti kolečkách auto-dveře domu a zpět.

Touto bizarní metodou jsme přemístili zcela neskutečných několik desítek kilogramů dřevotřísky. Zbývalo už jen vše vynosit po 20 schodech, pak do výtahu, a z výtahu do bytu a je to. Vlastně skoro...zapomněla jsem..., teď je nutné rozebrat skříň současnou, podniknout s ní cestu opačnou a hotovo. 

Autor: Romana Rosenbaum | pondělí 14.10.2013 21:49 | karma článku: 10.20 | přečteno: 446x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jiří Kačír

V USA je standard jen 10 dní dovolené ročně a ne každá firma nabízí volno o všech svátcích

V posledních letech jsem se několikrát zajímal o možnostech práce v USA. Na toto téma jsem četl řadu názorů a článků, realita pracovních podmínek v této zemi mi trochu vzala iluze.

29.3.2024 v 16:04 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 18.33 | Přečteno: 254 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.96 | Přečteno: 145 | Diskuse
Počet článků 9 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 570

jak krásné je žít

Seznam rubrik

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...